Na pbnmarket.pl odnajdziesz pełną ofertę private blog network.
Żeby odbiorca odkrył twoją działalność powinieneś nie tylko posiadać firmową stronę internetową, ale również zatroszczyć się o jej widoczność na pierwszej stronie wyników wyszukiwania. Do tego istotna jest zawartość strony i to czy systematycznie publikowane są na niej kolejne fachowe i pomocne dla klienta artykuły. Lecz nie wolno także lekceważyć tzw. link buildingu, a więc zdobywania linków zewnętrznych wiodących do strony. Jedną z metod link buildingu jest zastosowanie PBN – prywatnej sieci serwisów.
PBN – łatwe pozyskiwanie dużej ilości zdywersyfikowanych linków
PBNy są prywatne, bowiem są zakładane a potem kierowane przez jeden podmiot (przeważnie przez sporą agencję marketingową albo firmę SEO), który troszczy się o jakość pojawiających się tam tekstów. PBNy są najczęściej używane jako jeden z punktów wieloskładnikowej strategii reklamowej, co jest bardzo ważne, gdyż najlepsze efekty ich użycia zauważa się w odniesieniu do stron, które zostały dobrze zoptymalizowane pod kątem treści oraz technicznym. Prywatne sieci blogów nie tylko pozwalają na wygenerowanie dużej ilości linków przychodzących do strony, ale też na ich urozmaicenie, co jest korzystnie postrzegane przez algorytmy wyszukiwarek. Wadą PBNów jest tylko to, że ich utworzenie wymaga poważnych nakładów finansowych, a potem trzeba poświęcać mnóstwo godzin na zachowanie ich na odpowiednim poziomie.
Publikacje z canonicalem i wizytówki NAP, czyli jak korzystać z potencjału PBN
Prywatne sieci portali rewelacyjnie spełnią swoje zadanie w pozycjonowaniu lokalnym, bo można na nich publikować artykuły tematyczne stanowiące jednocześnie wizytówkę NAP. Co to jest NAP? To praktycznie każde miejsce online, gdzie zaprezentowane są najważniejsze dane kontaktowe firmy – jej pełna nazwa, telefon bądź e-mail i adres stacjonarny. Na przykład NAP-em jest wizytówka Google Moja Firma, ale jest nim również strona na portalu społecznościowym, zakładka w internetowym katalogu biznesowym bądź artykuł, w którym dodano firmowe dane teleadresowe.
Druga interesująca metoda wykorzystania potencjału PBNów to publikacje z linkiem kanonicznym. To republikacja ciekawych artykułów z dodaniem hiperłącza do źródła treści oznaczonego tagiem “rel=canonical”. W tej sytuacji algorytmy wyszukiwarek zazwyczaj oceniają wyżej przydatność pierwotnego artykułu, ponieważ natrafianie na odnośniki do niego na rozmaitych stronach zewnętrznych postrzegają jako sygnał, iż pod wskazanym adresem kanonicznym opublikowane są godne przeczytania, pomocne informacje. Artykuły z linkiem kanonicznym są najefektywniejsze przy tekstach z branż YMYL, gdzie liczy się zdobycie wysokiego autorytetu, innymi słowy tych powiązanych w szczególności ze zdrowiem, aktualnymi wydarzeniami, prawem i finansami.
PBN Market Skuteczny linkbuilding SEO