Twoja firma w internecie – jak znaleźć dobrą agencję SEO?

agencja SEO, pozycjonowanie Kraków, optymalizacja stron

Firmy lub właściciele witryn internetowych, którzy marzą o tym, żeby dotrzeć do najlepszych pozycji w wyszukiwarce, mogą to uzyskać na minimum kilka sposobów. Pierwszy – najbardziej wadliwy – to próbowanie starań na własną rękę. Nie dysponując kwalifikacjami w obszarze SEO i nie monitorując systematycznie komunikatów o modyfikacjach w algorytmie Google, trudno postępować poprawnie i – kluczowe – skutecznie. Kolejne podejście to zatrudnienie na etat wprawnego SEOwca, niemniej jednak nie każde przedsiębiorstwo się na to decyduje ze względu na koszty. Trzecie wyjście to zatrudnienie agencji SEO. Wydatki przeznaczone na takie działania można dostosować do możliwości finansowych zleceniodawcy. Zaletą kooperacji z agencją SEO jest to, że poza specami od SEO w pracują tam także osoby od kampanii Google Ads, copywritingu, kodowania i grafiki, które służą rzeczową pomocą w tych kwestiach.

Po czym poznać profesjonalną firmę SEO

Polskich agencji SEO jest bez liku. Co wziąć pod uwagę w toku wyboru podmiotu, która poprawi naszą widoczność w wynikach organicznych przeglądarek? Rekomendujemy postawić na markę, która funkcjonuje na rynku od kilkunastu lat. Liczba agencji SEO, a również tych reklamowych oraz kreatywnych, co roku się zwiększa, co nie zawsze łączy się z jakością usług. Współpracując z firmą, która działa od minimum dekady, można mieć zaufanie, iż posiada ona spore doświadczenie i może w każdej chwili zaprezentować ciekawe portfolio swoich poprzednich prac. Agencje SEO nierzadko na swoich stronach posiadają dział z wykazem tzw. „kejsów”. Zanim podpisze się umowę należy przeanalizować opisy takich przypadków, żeby samemu wstępnie zobaczyć, jakich efektów można oczekiwać po agencji, a także to jakie trudności udało jej się rozwiązać i z jakimi branżami miała do czynienia. Godna zaufania agencja SEO to taka, której działania są transparentne: zawiadamia o harmonogramie zadań na nadchodzące tygodnie, ale również przesyła sprawozdanie z przeprowadzonych działań i ich efekty.

Inna licząca się kwestia to spersonalizowana oferta i dopasowanie strategii działań do potrzeb działalności, którą prowadzi zleceniodawca agencji. Jeżeli agencja SEO na chęć współpracy odpowiada w parę minut, a oferta sprawia wrażenie gotowego szablonu, powinien to być sygnał ostrzegawczy. Po wysłaniu zapytania przedstawiciel rzetelnej agencji SEO kontaktuje się z potencjalnym klientem, by dopytać o kolejne dane o firmie, potrzebne do przygotowania dla niej kompleksowej oferty. Mamy tu na myśli dane, których nie da się odnaleźć tak po prostu w internecie, jak przykładowo informacja o prowadzonych uprzednio pracach SEO czy o istotnych dla klienta artykułach bądź usługach, które potrzebuje wypromować.

Rozliczenie za usługi agencji SEO – których ofert unikać

Z nieufnością należy podejść do agencji SEO, które oferują typ współpracy z rozliczeniem się za uzyskany rezultat. W takim systemie rozliczenie odbywa się dopiero wówczas, kiedy frazy kluczowe zdobędą wskazane w umowie pozycje w SERP (np. wejdą do Top5 lub Top10). To wciąż często spotykany model rozliczeń, jednak wiąże się ze znacznym ryzykiem – można bowiem uzyskać błyskawiczne rezultaty naruszając reguły określone przez Google. Nieustannie modyfikowany algorytm także nie ułatwia spełnienia obietnic składnych klientowi, zatem odpowiedzialna agencja SEO nigdy nie gwarantuje uzyskania konkretnych pozycji. Co do ceny za współpracę z firmą SEO, to sporadycznie bywa ona stała – najczęściej w pierwszych miesiącach po zawarciu umowy nieodzowne są wyższe nakłady finansowe, żeby wykonać dokładny audyt SEO, a następnie wcielać w życie wszystkie wynikłe z niego zalecenia. W późniejszym okresie współpracy, jak strona zleceniodawcy zostanie już zoptymalizowana, wydatki na prace bywają o wiele niższe.

Nasze dane:
SEO4.net Pozycjonowanie i Optymalizacja
ul. Grzegórzecka 78/8
31-559 Kraków

Tel.: 12 384 83 00
Mob.: + 48 600 21 20 61
E-mail: [email protected]